Nässelsoppa à la Morberg

nässlor

Lånade Per Morbergs receptbok ”Scenen, livet och konsten att laga mat” och testade att göra nässelsoppa för första gången i mitt liv. Jag hittade massor med spröda små fina nässlor, precis så där som han beskriver att de ska vara, små som musöron och lite lilafärgade. Det är nu det, så skynda er ut och plocka! Det blev en hit. Receptet finns här (även om det inte står något om mjöl i boken, så den blev ganska tunn. Men fantastiskt god! Jag serverade soppan med förlorade ägg (också för första gången jag testar det). UNDERBART gott. Så gott att jag några dagar plockade massa mer nässlor och gjorde en stor sats till.

Kommentera

