Raw Broccolisoppa

Som jag önskar att jag hade en Vitamix blender. Den här soppan blev bra, men hade blivit magnifik med en Vitamix som vad jag förstår kan göra helt släta råa soppor. Receptet hittade jag här. Jag åt soppan med extra bitar av broccoli och droppar av citron vilket verkligen blev bra till.

broccolisoppaj

Här kommer receptet:

7 dl vatten
1 tsk honung
Knappt 2 1/2 dl cashewnötter
1 avokado
1/2 – 1 vitlöksklyfta
1 msk olivolja
1 tsk lök
1 tsk salt
1/8 tsk kummin
1/8 tsk svartpeppar

Mixa vatten, cashewnötter och honung tills det blir slätt. Lägg sedan i resten av ingredienserna och mixa ett bra tag tills den blir så slät som möjligt.
Mitt tips: Servera sedan med bitar av avokado och droppar av citron.

Kommentera

