Raw Blomkålssoppa

En helt ok  soppa som jag nästa gång tänker spica till lite med chili och vitlök.

blomkalssoppa

Här kommer receptet som jag hittade på denna sida:

1/2 blomkålshuvud
1/2 dl olivolja
Drygt 2 dl vatten
1 msk äppelcidervinäger
Salt och peppar
Kör allt i en mixer tills soppan är slät, värm sedan soppan lätt till ca 40 grader.

Marinerad lök (den här var GRYMT GOD!):

1 lök (jag tog rödlök)
2 msk nama shoyu (eller soya)
1 msk agavesirap
2 msk olivolja
Marinera löken i 2-3 timmar och torka sedan i torkugn i 6-8 timmar.
(detta orkade inte jag så jag stekte löken istället)
Fuskade till det ordentligt och serverade det hela med underbart vitlöksbröd. Till nästa gång får vi se om jag lyckats hitta ett gott Raw bröd så jag kan göra vitlöksbröd på Raw vis. Och kanske orkar jag torka löken också. Vi får väl se.

Kommentera

