Green Sushi Salad från Green Kitchen Stories

Här kommer ett kul recept på en sushi sallad från Green Kitchen Stories som är en riktigt inspirerade blogg. Jag är inte så förtjust i tofu så jag gjorde en egen variant på marinerad Paneer istället. En indisk färskost som verkligen är superlätt att göra. Nästa gång ska jag inte låta den stå lika länge som det stod i receptet… eftersom den blev ganska hård. Jag vill gärna ha den lite mjukare och saftigare. Så en halvtimma räcker nog. Den här salladen är verkligen underlig. Men underligt GOD ska tilläggas. Jag gillade den. Särskilt broccolin som blancherades istället för att kokas. De blev väldigt krispiga och fina. Så här blev resultatet:Picture 060

Kommentera

