Himmelsk Chokladpudding

Jag har sagt det förut, jag helt och hållet älskar choklad. Här kommer ett extraordinärt  ”glass/pudding-recept”:

Två frysta bananer (i bitar).
Lite vatten
Ett par matskedar kakao (eller efter behag)
Lite äkta vaniljpulver
Någon tesked honung eller agavesirap

Eftersom smaken är som baken får man liksom testa sig fram lite med hur mycket kakao och sötning man vill ha.

Låt bananerna tina en aning så de går att mixa, men de får gärna fortfarande vara lite hårda. Ju mjukare de är desto mer likt pudding och mindre glass blir det. Jag gillar den faktiskt mer pudding-aktig så jag låter de gärna tina liiite till (men inte helt). Blanda alla ingredienser och kör med stavmixer en liten stund tills du får en fluffig pudding.

Jag käkar det här med ovispad grädde tills jag lyckats hitta något i Raw-stil som är lika gott.

Testa och NJUT!

Kommentera

