Nytt år och ny start igen!

Det tar sig! Äntligen börjar suget efter grönsaker komma igen. Tre månader efter att vår son fötts har jag längtat efter nyttigt, grönt och gott. Jag har haft ganska ont i kroppen och känt mig svag i musklerna på senaste av förklarliga anledningar. Men nu är det dags att ta tag i både maten och träningen. I snart två veckor har jag nästan helt gått utan socker (så när som på något innehåll i mat och efterrätt i helgen. Har även minskat ner rejält på vitt mjöl och mjölkprodukter. Två dagar in började jag få en ordentlig huvudvärk som höll i sig i tre dagar, den kom och gick. Jag har sällan huvudvärk så jag tillskriver den genast min sockerfasta. Tror att jag var rejält beroende efter många månaders pasta, godsaker och väldigt lite grönsaker. Jag har inte märkt så mycket skillnad ännu. Men vi får väl se. Drömmen är fortfarande att vara frisk och stark. Min son fick jag och nu vill jag återuppta mirakelmaten och börja träna ordentligt. Jag vill springa långt, dansa länge och njuta av tillvaron med vårt helt fantastiska nya lilla liv som flyttat in. 

Kommentera

