Minst en juice om dagen gör mig glad i magen

Ett utomordentligt bra sätt att börja ett grönt liv är att börja ”juica”, eller dricka smoothies. En om dagen känns rimligt att börja med och man blir snart fast och längtar efter nästa juice fullspäckad med godsaker och nyttigheter. Vi har börjat juica igen och kör en om dagen, idag två efter att ha sett filmen ” Reversing the Irriversible ” som finns på vimeo. Det är så fantastiskt att se vad Raw Food och juicing kan göra i folks liv. Vi har väl juicat i en dryg vecka nu och jag njuter verkligen. De flesta är mumsiga och jag slänger i det jag har hemma. Har även samlat på mig typ 100 recept som jag har i ett dokument som inspiration. Jag modifierar de flesta en aning för att få något som jag verkligen gillar.

Idag blev det en alldeles utomordentligt god juice, en favorit faktiskt. Jag tog bara helt enkelt det jag hade hemma:

4 morötter (ganska stora)
1 Selleristjälk
1 kiwi
1 Grönt syrligt äpple
1 halv ganska liten citron
En handfull isbergssallad
3 vitkålsblad (ungefär)
En  liten ”tumme” ingefära (OBS! Smaka av så det inte blir för starkt)

Den här kommer jag garanterat göra igen!

Kommentera

