Mean Green Juice

Vi har skaffat oss en juicemaskin som kom på posten i veckan. Två utsökta juicer har jag hunnit göra än så länge och jag är verkligen supernöjd med resultaten. Det var faktiskt efter att ha sett den här filmen: http://www.fatsickandnearlydead.com/ som jag och min man bestämde oss för att börja ”juica”. Inte för att vi är tjocka men för att det är ett utmärkt sätt att få i sig massa nyttigheter lättare. Vi kommer inte juica på heltid utan snarare använda juicerna som ett tillägg. Kanske byta ut frukost då och då mot en riktigt grön juice istället. Sedan jag blivit gravid har jag svårt för smoothies, det är konsistensen som tar emot tror jag. Så nu passar juicer mycket bättre. Också för att jag dricker alldeles för lite. Jag mår liksom lite illa när jag dricker vatten, och även om jag häller i lite citron så tycker jag inte det blir så gott så jag dricker väldigt lite. Men en juice slinker ner lätt. I morse drack jag ett och ett halvt stort glas juice när jag normalt sett inte hade druckit något annat. Och den var GRÖN, jag måste skaffa en bra kamera så ni får chans att se hur grön den verkligen blev. Här kommer receptet. DÖM den inte på dess innehåll eller färg säger jag bara. Den var utsökt!

Mean Green Juice recept (från filmen ovan)

6 blad grönkål
2 gurkor
2 nävar persilja 
4 Golden Delicious äpplen
2 skalade citroner
2 nävar spenat
Servera och njut, den är otroligt fräsch!
One thought on “Mean Green Juice

  1. Eftersom jag fortfarande inte har grönkål så gjorde jag och Isak en variant:) som blev grymmegod! Är väl kanske en snällare men ändå den var grön och säkerligen nyttig ändå! Med äpplen, citron, persilja och spenat! Very good I tell you!

Kommentera

