Saffransquinoa

Ännu ett recept testat från Ulrikas bok. Inte lika imponerad den här gången dock. Jag är nog ingen saffranstjej helt enkelt. Jag tycker nog att saffran hör hemma i lussebullar, klart slut. Jag känner mig dock öppen för att ändra åsikt på den punkten om någon övertygar mig med ett extraordinärt saffransrecept. Räddningen i detta recept var russinen och granatäpplet. Quinoa är ju alltid väldigt trevligt, särskilt de vita. Jag inbillar mig att de smakar annorlunda än de röda och svarta. Tycker även jag lyckats bäst kokmässigt med dessa. Receptet innehöll, quinoa, saffran, lantbuljong, stekt lök och fänkål. Med Russin, mandelspån och granatäpple på toppen. (Hade ingen persilja och spenat hemma så jag körde bara med romansallad). Jag fick salta rejält för att få lite smak på det hela. FÄNKÅL mina vänner, var en nyhet i mitt kök. Vet inte riktigt varför jag aldrig använt det. Helt klart godkänt.

Kontentan: Kändes väldigt nyttigt och fräscht men smakade en aning udda. (kanske mest för att jag är ovan med saffran i maten). Bra känsla efter maten och god eftersmak. Gott att äta varmt.

Kommentera

