Jordgubbssmoothie med romansallad

Idag tog jag ett recept som bas från Victoria Boutenkos bok. Jag har lite svårt att dricka dem som hon föreslår. Med bara färska frukter (inget fryst). Det blir lite lamt i smaken också, så jag lade till lite eget. Behövs även ofta lite syrlighet  tycker jag så jag lägger gärna i en skvätt citrusjuice. Det är verkligen kul det här, helt plötsligt har jag slukat en halv romansallad och det smakar som godis.

2,5 dl frysta jordgubbar

2 små bananer

1/2 bunt romansallad

0,5 dl vatten

knappt 1 dl apelsinjuice

en skvätt pressad citron (tog från en liten citronburk ni vet) 

Kommentera

