Rödbetsquinoa med ärtpesto

Ligger lite efter i bloggskrivandet, jag har ju hunnit testa några rätter till sedan jag skrev sist, så jag slänger in dem här. På sidan 52 i Ulrikas bok Raw food med två Detoxveckor finns ett fräscht quinoarecept. Ett hett tips är att köpa Renée Voltaires Lantbuljong och koka quinoan i den, det blir riktigt mumsigt. Rödbetor och quinoa blev faktiskt riktigt gott och de färska sockerärtorna bidrog till ett härligt krisp. Ärtpeston som Ulrika använder till flera recept är verkligen något att rekommendera. Jag tar dock hellre lite mindre olja än föreslaget i receptet, tycker det blir godare så. Jag hade ingen furikakekrydda som man skulle ha på alltihop men tyckte inte att det saknades något heller.

Kommentera

