Massor med Smoothies recept

Jag läste Green for Life med Victoria Boutenko för ett par veckor sedan. En riktigt intressant bok om vad green smoothies kan åstadkomma. Så här beskriver hon sig själv och sin familjs resa:

” Faced with our numerous health problems, (juvenile diabetes, obesity, hyper thyroid, chronic fatigue, arrhythmia, arthritis, asthma, and allergies) we began researching nutrition. After switching over to a healthful way of eating we were able to fully reverse our symptoms and regain vibrant health. Since that time our family has been dedicated to helping people around the globe learn about natural healing and nutrition by writing books, making films, and presenting health lectures. We are here to inspire you to take your health into your own hands.”

Och här kommer några testimonials från folk som testat:

http://www.youtube.com/watch?v=laqqF_IPvuI&feature=related

Sen jag läste den boken har jag börjat göra smoothies nästan varje dag. Blev så otroligt inspirerad. Höll med Victoria om att det ibland kan vara svårt att få i sig massa grönsaker, särskilt grönbladiga. Det blir mest spenatblad. Enligt henne har även kroppen svårt att få i sig all näring från just grönbladiga grönsaker eftersom vi inte lycks tugga dem ordentligt smått. Men det fixar mixern åt oss. Och Mamma, nu behöver du nog inte oroa dig för att jag ska få brist på det ena och det andra. Smoothies skall tydligen göra susen för sånt där. Jag får nog i mig mer vitaminer på en dag än vad jag gjorde på en hel vecka tidigare. Med en smoothie är det så lätt att slurpa i sig ett helt gäng frukter och massa grönt i bara några klunkar. Och det är ju så gott! Jag har smygstartat lite med just de gröna bladen, men tar mer och mer sånt så jag hinner vänja mig.

Här kommer hennes site fullspäckad med recept. Om ni tycker det är föör stora mängder grönt så är det bara att ta lite mindre och öka på efter hand. Lite citron och frysta bär kan göra susen för de mesta smoothies om man tycker smaken blir för grön.

www.greenforlife.com

Det finns även lite mer information om varför green smoothies är så bra under ”Ode to Green Smoothie” om ni är nyfikna.

Tipsa gärna om ni testar någon som blir en hit och berätta hur ni mår om ni testar börja dricka smoothies!

2 thoughts on “Massor med Smoothies recept

    • En vän lämnade den i min brevlåda vid ett tillfälle och då jag var sjuk några dagar sträckläste jag boken. Tror inte jag var riktigt redo sist när jag fick låna den av dig 🙂

Kommentera

