Risnudlar med kokosmjölk

Det här var ruskigt gott, jag åt så jag nästan fick ont i magen. När det är varmt så slinker det ju ner väldigt lätt också. Risnudlar vet jag inte hur nyttigt det är, men det är fantastiskt gott med en krämig sås till. Nästa gång kan jag dra ner lite på nudlarna och fylla på med mer av själva mixen av grönsaker som verkligen var mumsig. Här tycker jag man ska behålla krispigheten i grönsakerna, så koka inte för länge. Jag som inte gillar koriander skippade den helt men fick en fantastisk smakupplevelse med rätt mycket lime och smala strimlade bambuskott istället för sugarsnaps. Den här rätten hittar ni på sidan 86 i boken. Snabbt, lätt och supergott!

Kommentera

