Bönsallad med ruccolacréme

På sidan 59 hittar man receptet på den här mumsiga rätten. Fanns bara ett minus och det var valnötterna i ruccolacrémen. Jag testade trots att jag inte gillar valnötter särskilt mycket. Vissa har en sådan skarp smak som slår igenom allt. Precis så var det i det här fallet också. Nästa gång testar jag med cachew eller nåt.  I övrigt så var det här en riktigt mumsig rätt. Jag hade inga ”färdiga” vita bönor, så det blev kikärter på burk istället men tror det var minst lika bra. Dessutom så hade vi kvar mangosalsa sedan tidigare, och seriöst… Mangosalsa och halloumi, VILKEN KOMBINATION! Godare än godis. Kan tänka mig att den här rätten med bara mangosalsa istället för ruccolacrème kommer att stå på bordet inom kort.

Kommentera

