Sötpotatispaj med mangosalsa

Det är fanatsiskt kul när man bara tar det man har och slänger ihop något som blir supergott. Idag hade vi sötpotatispaj kvar sedan igår. För att variera lite gjorde jag en Mangosalsa med finhackad mango, avocado, salladslök, färsk chili, gurka med en skvätt olivolja, färsk lime, salt och nymalen svartpeppar. Den fick stå i kylskåpet  några timmar innan vi åt så den hann stå till sig lite och bli riktigt god. Denna röra lade jag direkt på pajbottnen och till det hade vi lite färsk ruccola och spenat. Jag tycker nog att den här röran gjorde sig ännu bättre på den här pajen än ingredienserna i ursprungsreceptet. Ska tillägga också att vi åt pajbottnen varm idag. Lade den i stekpanna på låg värme med lock på en liten stund.

Något som jag är väldigt glad över är att jag mått så bra i magen på senare. Första dagarna var jag ganska känslig och mådde ärligt talat inte lika bra.  Min man klagade också på att han hade ont i magen de första dagarna. Det gick dock över för oss båda och nu mår i alla fall jag bättre än nånsin. Dessutom kunde jag för första gången äta massa rå rödlök till pajen utan att magen protesterade. DET min vänner är stort! Så något har ju uppenbarligen hänt på magfronten. Dessutom har min hy blivit bättre än någonsin. Jag vågar inte riktigt tro på att det är sant, bara efter 10 dagar? Funderar på om det är placebo eller beror på att jag inte varit lika stressad över jul och ledigheter. Det är ju möjligt. Det återstår att se.

Kommentera

