Rostad paprikasoppa med krasse och gojibär

Förutom tomatsoppa som är min favorit så är det svårt att imponera på mig när det kommer till soppor. Den här var inget undantag. Men med lite extra kryddor utöver receptet blev den riktigt god. Ett tips bara till de rostade paprikorna. Se till att de verkligen blir riktigt klara. Jag tror jag tog ut dem lite för tidigt, för jag lyckades få bort mycket skal, men på vissa paprikor så satt skalet kvar och jag fick pilla massor för att få bort allt skal. Så hellre lite för mycket än för lite skulle jag säga om ni vill att det ska gå lätt och snabbt.

Här kommer mina egna små tillägg för att få soppan precis så god som jag ville ha den. En liten skvätt äppelcidervinäger, lite paprikapulver och ordentligt med salt. Jag hade även i lite muskotnöt som är en av findus hemliga ingredienser i tomatsoppan. Jag hade ingen gul lök så jag hade i en charlottenlök istället, den var kanske lite för liten. En hel gul lök hade nog gjort susen och gett mer smak. Jag hade varken gojibär eller krasse så jag köpte lite mozarella och slängde i. Helt fel i raw- och detoxvärlden, men helt rätt i min mun. Måste säga att jag blev väldigt nöjd med slutresultatet. Just ja, jag hade i en aning hackad färsk basilika också. Kan tipsa om att soppan blev ännu godare när den hade stått ett tag.

Kommentera

