Bovetegröt med kanel och kardemumma

Till kvällsmat blev det gröt. Bovete ger ju verkligen en annorlunda smak. Det är lite av en vanesak tror jag, första gången tyckte jag nog att det var väl skumt, men nu smakar det fint. Gröten på sidan 23 var god, kunde varit lite mer smak, tror att äpplet jag hade i inte smakade så mycket i sig. Nästa gång ska jag se till att ha ett lite syrligare äpple. Aprikoserna var ekologiska och tyvärr så tycker jag att ekologiska aprikoser smakar rätt dåligt. Det är synd att svavlet i de vanliga är det som gör dem goda. Kanske är det också en vanesak? Eftersom vi inte hade någon mjölk hemma och jag inte riktigt vant mig vid mandelmjölk och sånt som man kan göra själv blev det grädde till gröten. Då kan det inte bli annat än bra. Ännu en gång helt fel i detox-världen men väldigt gott till det här.

Jag inbillar mig att det är såna små detaljer som räddar mig, hade jag ätit den där gröten med nån mandelmjölk som jag inte tycker om så hade jag nog blivit besviken. Då tycker jag nog det är bättre att lägga till det där lilla extra då och då för att göra det mumsigt. Nästa gång tänker jag testa med havremjölk för det gillar jag.

Kommentera

