Squashtagliatelle med fetaost nötter och pesto

Jag fortsätter förvånas över hur otroligt gott det kan vara med raw food. Den här blev verkligen en hit, rätten hittar du på sidan 51 i boken. Peston var fantastisk, både lätt att göra och riktigt mumsig. Jag fuskade lite genom att ta tranbär som var sockrade eftersom jag tycker att vanliga tranbär är på tok för beska. Kanske lär jag mig att äta dem så småningom. Peston innehöll pecorinoost, det är faktiskt första gången jag testar denna ost och den var ju riktigt god! Gillar att hitta nya favoriter. Hela rätten gick supersnabbt att göra. Jag satte min man på att strimla squash och morötter och alltihop tog nog inte mer än 10 minuter när vi hjälptes åt. Jag skippade förresten valnötterna eftersom jag tycker de ger en för stark smak och tog pinjenötter istället.

Kommentera

