Äppelpaj med cachew”grädde”

Äppelpaj blev det til middag i fredags och i går til kvällsmat! Den var god men inte helt fulländad, så jag väntar lite med att skriva receptet tills jag provat mig fram till den perfekta smaken.

Till frukost igår blev det havregrynsgröt, det är verkligen det varma jag saknar och när fantasin tryter och när det är lite kallt är det sannerligen gott med en varm havregrynsgröt med banan och havregrädde.

Till lunch provade jag en thai soppa med ingefära, citron, färsk chili, cachewnötter o annat smått och gott, receptet har jag tappat bort någonstans, den var också ok men kräver lite bearbetning för att bli perfekt, återkommer när jag fått till den som jag vill ha den.

En riktigt vacker och mumsig sallad

Idag gjorde jag en riktigt färgglad sallad, jag tog ett gäng grönsaker som jag hade i kylen och slängde ihop till en riktigt god blandning. Spenatblad, röd paprika, lite fint skivad purjolök, avocado, soltorkade tomater, vanliga tomater och cachewnötter.

Provade en sojadressing till det hela  som var ok, jag hade inte tamari och tog istället 2 tsk shoy, med det blandade jag 2 msk olivolja och 3 msk vatten bara. Den ska jag bearbeta lite nästa gång men den passar mycket bra till avocadosallader! (påminner om mina favoritsushibitar med avocado doppade i soja.)

Kommentera

