Japanskt julbord

Igår och i morse blev det en riktigt god smoothie till frukost. Enkel som bara den!

Mumsig fruktsmoothie

1 banan

2 kiwi

en bit cantaloup melon

Den sägs vara bra för stressad mage, det vet jag inget om, men god var den i alla fall.

Till lunch blev det en färdigsallad från Delimundo igen då jag inte tog mig tid att göra egen låda.

Qinoa, sallad, gurka, rödbetor och getost. Inte helt raw, men så nära man kan komma när man handlar färdigt.

Vi var på East för att äta Japanskt julbord med jobbet igårkväll så där sprack min raw food diet rejält, jag bestämde mig för att äta allt den kvällen och det blev lite av varje, både varmrätter,  sushi och en efterrättsbuffé som jag också njöt av.

Idag däremot har jag verkligen överträffat mig själv, en fruktsmoothie som igår till frukost, en god sallad till lunch gjord på hemmagroddade mungbönor (som för övrigt är riktigt goda och fina!) spenat och lite andra grönsaker med den goda citrondressingen jag tidigare skrivit om.

Vad jag nu ska äta är den stora frågan, jag tänkte förbereda för att göra en Äppelpaj som jag är nyfiken på. Det roliga är att alla efterrätter också bara innehåller naturliga råvaror att man kan blanda lite hur man vill, en äppelpaj till middag borde ju gå alldeles utmärkt så länge den är raw!

Kommentera

