Pesto-”pasta”

Idag blev det bovetegröt med frysta jordgubbar till frukost. Riktigt mumsigt faktiskt.

Till lunch blev det samma goda gröna grönkålssallad som igår.

Till middag slängde jag supernsnabbt ihop riven (i så långa längder som möjligt) zucchini, med lite ljummen pesto. Till det åt jag lite salt och peppar kryddade tomatskivor och lite färsk spenat. Tyvärr är jag inte så dödsförtjust i pesto märkte jag, vet inte om det är skillnad på pesto och pesto eller om det var zucchiniblandningen som bara blev för mycket grönt. Men något gör att jag inte tycker pesto är gott efter två tuggor. Jag åt upp i alla fall, men det blir nog inte mer pesto pasta för min del. Kanske om jag ger mig på och gör egen pesto efter egen smak. Vi får se.

Under dagen har jag ätit ett par riskakor (troligen INTE råa, men väldigt goda) och några klementiner också.

Det absolut mest fantastiska hittills är att jag satt mitt framför en blåbärspaj och varm svartvinbärsdryck idag utan att ens känna lite sug efter att ta en tugga, det är som om sockersuget flugit ut nånstans. När jag väl blivit bjuden på något sött sedan jag började små-dieta i våras så har jag inte klarat så mycket mer än några tuggor innan jag känner att det blir för mycket och det inte längre är gott. Det är som om det enda jag känner är sockret och inte smaken som tidigare. En bra sak gissar jag, men jag kan ju sakna att verkligen kunna njuta av att äta en stor bit kladdkaka, men konstigt nog är den inte lika god längre efter bara ett par tuggor. Mycket underligt men bra förstås!

 

One thought on “Pesto-”pasta”

  1. Egengjord pesto slår allt, går likosm inte att jämföra med ”färdig”. Så det tycker jag du ska prova. Jag tycker inte heller om köpt. Och det är precis hur lätt som helst att göra egen pesto, behövs en del färsk basilika bara men det är det värt!
    Kram
    Carro

Kommentera

