Peace, purification, fruitfulness, strength, renewal, victory and reward.

Jag drömmer om att kunna springa utan att bli trött, att ha en kropp som fungerar precis som den ska och inte gör ont och jag drömmer om att vara den som bestämmer över vad jag stoppar i mig. Olivträdet med dess frukt och blad verkar sedan länge ha använts som symbol för det mesta goda man kan tänka sig. Peace, purification, fruitfulness, strength, renewal, victory and reward har länge förknippats med olivträdet, eller vad man ibland kallar ”livets träd”. Någonstans läste jag att själva olivbladet står för ”livets förnyelse”, vet inte var det kommer ifrån men jag gillar det och kallar därför min lilla hörna för just Olivbladet. Jag har sedan en tid tillbaka ägnat mycket tid till att läsa om ”Raw food” och har blivit helt såld på idén. Det handlar om att äta råvarorna precis som de är, utan att upphetta dem i över mer än 40 grader. Detta gör man för att behålla alla vitaminer och näringsämnen. Effekterna är många och det sägs att man kan märka skillnad redan på en vecka och att de långvariga effekterna blir så här:

  • Mer energi
  • Högre koncentrationsförmåga
  • Friskare
  • Finare hy
  • Degenerativa sjukdomar bromsas ned
  • Åldrar långsammare
  • Ökad känslomässig balans

Listan kan säkert göras längre men allt det där gör i alla fall mig nyfiken och villig att prova.

Det låter nästan lite för bra för att vara sant tycker jag, men jag tänker absolut ge det ett försök för att se vad som händer. Här på Olivbladet tänkte jag berätta vad jag äter, hur det går och hur jag mår.

Kommentera

