Min första måltid

Efter flera timmars letande efter recept bestämde jag mig för att göra en lasagne eftersom jag hade ingredienserna hemma.

Den var god, ingen fantastisk upplevelse  men helt klart värd att göras igen. Jag kommer att modifiera receptet efter hand då jag har för avsikt att förfina alla recept som jag provar på, för att hitta den perfekta smakupplevelsen. Jag är nämligen helt såld på mat, jag praktiskt taget älskar god mat och kan verkligen njuta av att äta en god middag.

Rå Lasagne

1 liten zucchini

färsk spenat

Tomatsås

4 Färska tomater

1liten vitlöksklyfta

1 liten charlottenlök

1 morot

4 soltorkade tomater + lite olivolja

flingsalt och italienska kryddor efter behag

Mixa ingredienserna till tomatsåsen med en stavmixer.

”Falsk ost”

1 dl osaltade cashewnötter mixat tillsammans med lite olivolja och flingsalt blir till en halvsmulig deg

Man varvar sedan hyvlade zucchiniskivor / spenat / tomatsås / ost tills man får en fin liten lasagne som sedan kan ätas som den är eller ställas in i en torkmaskin eller en ugn i några timmar på 40 grader för att bli lite ljummen och god. Vår lasagne var inne i ugnen i ca 2,5 timmar och kom ut lite ljummen och förvånadsvärt god för ett första enkelt försök att äta levande föda. Den får tre olivblad av fem för att den var enkel, fin, och god och vårt första försök.

Kommentera

