I väntan på maskinerna…

För att kunna göra alla fina recept krävs viss utrustning: en ordentlig mixer, en matberedare och eventuellt en juicemaskin gör livet lite enklare om man försöker sig på levande föda. Jag har ännu inte införskaffat något av dessa utan håller mig än så länge till min stavmixer. Levande frukostar har jag ännu inte provat på, men så länge så försöker jag äta så nyttigt jag kan på morgonen.

I morse provade jag för första gången på gröt på helt bovete. Det lade jag i vatten i går kväll och sköljde av i morse. Till 1 dl bovete hade jag 2 dl vatten och lite salt. Detta fick sedan koka i ca 15 min till en fin gröt. Då jag hade lite bråttom slängde jag bara i lite frusna blåbär och blandade runt. Till det hade jag havremölk som också blivit en favorit. Fler varianter av denna gröt lär ni få se så småningom.

Kommentera

