Raw Tacos

Med en hederlig havregröt till frukost med lite frysta blåbär och havremjöl startade jag dagen idag. Jag har ännu inte lyckats börja med äkta raw food frukostar. Jag måste säga att jag drar mig för att äta något annat än varm gröt på morgonen! Det är ju så mumsigt.

Då vi hade lunchmöte idag fixade jobbet lunch och det blev en liten fusksallad, med gravad lax, potatis med senapssås och en sallad. Där var det väl mest potatisen och såsen  som inte höll måttet enligt raw food standard, men god var den 🙂

Till middag blev det ”Raw Tacos” som blev en riktig hit.

1 mosad avocado
lite tacokrydda efter smak
Tomat
Paprika
Gurka
Rödlök
ev. lite tacokrydda (det var nästan godare utan)

Mixa avocado och tacokrydda, lägg ev lite lime eller citronsaft också.
Lägg avocadomixen i ett krispigt salladsblad och toppa med dina favoritgrönsaker.

Det här blir det lätt fler gånger!

Kommentera

